De raderen draaien op volle toeren!

16 augustus 2019 - Thuis, Nederland

Tjonge hee, nu we de knoop echt doorgehakt hebben en ‘la voiture 33’ bijna in ons bezit is, draaien de raderen op volle toeren 🤪

Wat is het dan fijn om dat van ons af te bloggen en meteen met jullie te kunnen delen en mee te nemen in deze gave, maar ook spannende voorbereidingstijd.

Want, wat is nu de volgorde van aanpak?

Zodra we een onderkomen hebben gevonden voor de 33, waar we het liefst ook mogen klussen en bouwen, komt de 33 onze kant op vanuit Haps (we verwachten uiterlijk eind oktober 2019)

Het eerste wat er dan moet gebeuren is de 33 volledig strippen (op de motor, voorstoelen en het dashboard na), zodat ze helemaal ‘kaal’ is.

Dan plaatsen we er ‘een simpele’ camperuitrusting in (dit heeft de meneer uit Haps in zijn bezit) en wordt de 33 gekeurd en geregistreerd door de RDW als kampeerauto. Zodra dit gebeurd is kan het echte werk beginnen, na een flinke schoonmaakbeurt kan er opgebouwd worden!

Zo worden eerst de rolluiken dichtgemaakt, om kou en vocht buiten te laten en willen we de 33 een andere kleur geven, voor jullie waarschijnlijk niet onbekend welke kleur dat dan moet worden 🎨☺️

Wat willen en hebben we nodig in de camper aan faciliteiten, zodat we weten hoeveel ruimte dat in beslag gaat nemen.

Een voorlopige schets/tekening van de indeling is dan makkelijker gemaakt.

-Een standkachel (voor de koudere weken)

-Een uitschuifbare tafel (met wereldkaart erop)

-Een bank, of twee stoelen met driepuntsgordel (voorin is er plek voor 3 personen)

-Een keukenblok met spoel/wasbak en kookgelegenheid.

-Schoon- en vuilwatertank

-Twee vaste bedden van 140x200 cm en één vast bed van 70x200 cm, deze gaan we stapelen.

-Toilet

-Douche

-Koelkast

-Stroomaansluiting

-Zonnepaneel

-Opbergruimte, boven- en onderkasten

-Extra zitbank/opbergruimte

-Uitschuifbare lades voor extra opbergruimte

-Verlichting

-Wasmachientje

F6EB3645-9C5B-400E-BA1B-E4C70727BF6A

Dit zijn voorlopig de aandachtspunten voor nu, waar we heerlijk op verder kunnen borduren.

Alle tips en suggesties zijn van harte welkom!

Ook niet onbelangrijk om te vertellen is dat één van ons zijn C1 rijbewijs gaat halen, dit is nodig om de 33 te mogen besturen. Vandaag hebben we de theoriemap opgehaald, wanneer we daarvoor slagen, begint de praktijk.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. (O)ma Marian:
    16 augustus 2019
    Lieve family,
    De 33 is een beauty!
    Genoeg te doen straks met de handen, nu de hersenen laten kraken voor de beste opties! Mag ik vragen: waarom niet allebei het C1 rijbewijs behalen?
  2. 33 in het groen:
    19 augustus 2019
    Wie weet in de toekomst...niet alles tegelijk, straks eerst proefdraaien met elkaar :D